Skønhedsklinikker, frisører, slagterbutikker, restauranter, fast food, supermarkeder, software virksomheder, loppesupermarkeder, finansiel rådgivning, rengøring, servicevirksomheder, bogholderivirksomheder, ingeniørforretninger, værksteder, cafeer, håndværksvirksomheder, konsulentvirksomheder og mange flere har allerede skabt sig en solid vækst baseret på franchising.
Der er ingen branchemæssige begrænsninger for hvilke virksomheder, der kan anvende franchising. Det grundlæggede er, om de personer som varetager kundekontakten gør en forskel, og det kan vi vist godt sige, er tilfældet langt de fleste virksomheder. Når personerne som varetager kundekontakten er vigtig, så bliver franchising et effektivt vækstværktøj, og det gør det fordi, vi rekrutterer mennesker med nogle andre kompetencer når vi rekrutterer franchisetagere. Franchisetagere har flere kompetencer og mere erfaring, end vi kan ansætte os til, hvilket betyder, at vi får en bedre kundebetjening, en mindre personaleomsætning og en større motivation i franchisetagerdrevne enheder, end vi gør i almindelig kædedrift.
Når ledelsen af den enkelte enhed fungerer bedre i franchisetagerdrevne enheder, end i kædedrift i almindelighed, bliver den enkelte enhed ikke bare mere effektiv, men hele kæden bliver stærkere og kunderne oplever i større udstrækning af de bliver betjent rigtigt og til stor tilfredshed.